Näin luot tehokkaan mainoksen LED näytölle.

Perusta kuntoon

Kun lähdetään luomaan tehokasta mainontaa esim. isoon LED näyttöön, on hyvä tietää näytön kokoluokka, minkä kokoisia (resoluutio) kuvia tai videoita sillä näytetään.

  • Monen tutkimuksen mukaan liikkuva kuva herättää huomiota enemmän kuin staattinen kuva. Liike voi olla mainoksessa myös jokin pienikin elementti.
  • Pyydetty tiedostomuoto, värit näkyvät oikein näytöllä
  • Pikselikoko (leveys x korkeus) näin saadaan aina oikein näkyvä kuva, kun mainos on tehty oikeaan muotoon
  • Muista optimoida ja testata – TV tai muualla käytettävä materiaali ei välttämättä sovi muualla käytettävälle näytölle. Mainosnäytöllä näkyvyys lyhyempi usein, katseluetäisyys ja resoluutio eroavat merkittävästi mm. TV, tietokoneen ruutuun tai puhelin luotavasta materiaalista. Käyttökohteen mukaan tehtävällä aineistolla saat parhaan lopputuloksen irti.
  • Muista siis suuri fonttikoko ja värit takaavat mainoksen huomioarvon. Älä koita ahtaa liikaa materiaalia mukaan näytölle.
Näin luot tehokkaan mainoksen LED näytölle

Yksinkertaista kaikki

Helppo lähtökohta on yksinkertaistaa kaikki jo lähtiessäsi suunnittelemaan mainontaa. Pidä etenkin viestisi, tekstit ja värit selkänä ja yksinkertaisena. Jos materiaalia on yksinkertaisesti liikaa, pilko viestiäsi useampaan mainokseen ja osaan. Mainos on valmis, jos siitä et pysty enää poistamaan mitään.

Liike mainonnassa toimii erinomaisena tehosteena ja saa ihmisen kiinnittämään huomion.

Muista vain siis mainosta luodessasi ytimekkäästi: KISS – Keep It Simple Stupid.

Aseta selkeä tavoite

Tavoitteita voi olla monenlaisia ulkomainonnan kanssa mm. näkyvyyden lisääminen, seuraajien kasvattaminen eri palveluissa. Yksi tärkeä seikka voi olla katsojan saaminen toimimaan mainoksen pohjalta. Mieti minne haluat hänet ohjata?

Verkkosivuille, vierailemaan toimistolla, soittamaan numeroon, tilaamaan verkkokaupasta jne. Verkkosivuilla voit kertoa laajemmin asiasta, mainoksella on tarkoitus herättää mielenkiinto ja saada huomio.

selkeä mainos led näytöllä

Määritä yleisösi

Kenelle viestisi on tarkoitus kohdistua? Tiedätkö jo ketkä ovat potentiaaliset asiakkaasi? On tärkeää vastata peruskysymyksiin, kipupisteisiin, mitä ongelmia asiakkaat koittavat ratkaista tuotteellasi tai palvelullasi, kuinka tuotteesi tai palvelusi ratkaisee asiakkaidesi ongelmat, ja miksi hänen tulisi juuri valita sinut?

Jos vastasit kyllä, niin hyvä jos et niin selvitä, tutki ja analysoi. Kun tiedät asiakasryhmäsi, voit luoda juuri heille kohdennettua mainontaa tehokkaasti.

Ole selkeä – Näy isosti

Vältä pientä grafiikkaa tai tekstiä, varjostuksetkin näkyvät usein näytöllä huonosti. Näytön havainnointi tapahtuu yleensä jo kaukaa, pyri selkeään sisältöön, jolloin viesti on helppo sisäistää nopeasti. Älä yritä kertoa liian monta viestiä samassa mainoksessa kerralla. Ihminen on lopulta yksinkertainen, ja ei kykene sisäistämään montaa viestiä samalla kertaa.

Materiaalin voit testata menemällä 2-3 metrin päähän tietokoneen näytöltä. Mikäli materiaali on luettavissa ja selkeä, se toimii myös näytölläkin.

Myös katsoja voi olla liikkeellä olevassa autossa, joka ajaa ohi nopeasti (huomioi alueella oleva ajonopeus), miten pitkä mainospaikka on, kerkeätkö lukemaan koko tekstin vilkaisulla?

infonäyttö sisältö

Vältä valkoista – väritä väreillä

Kirkkaat värit, tehosteet = huomioarvo. Valkoinen väri on taustavärinä huono, LED-tekniikalla se toistuu muita värejä kirkkaimmin koska silloin kaikki led-lamput ovat päällä. Riippuen mainoksesta, se voi myös häiritä mainoksen tekstien tai elementtien havainnointia.

Mainos erottuu parhainten, kun sen kontrasti eroaa merkittävästi ympäröivästä ympäristöstä. LED-tekniikan kanssa mainos näkyy säällä kuin säällä.

Nopeat tärpit

Testaa mainostasi – Sisältöä voi aina muokata ja parantaa!

Mainostuspaikan ympäristö – Voitko huomioida mainostamisessa sen? Onko paikka merkittävä, tapahtuuko ajankohtana jotakin, mainosnäytön koko, ja katseluetäisyydet.

riittävän iso ja selkeää tekstiä led näytöllä