Project Description

Autopesu – Neste Häijää

Sastamalan Häijäässä sijaitseva huoltoasema, Neste Häijää laajensi ulkona olevaa näyttöpinta-alaansa pesulan seinään asennettavalla LED -näytöllä. Paikaksi P6 LED -näytölle valikoitui autopesulan pääty, josta avautuu näkymä myös huoltoaseman sekä kauppakeskuksen pihaan. Mainosnäyttö korvasi seinässä olevan staattisen mainoslevyn.

Näytön tavoitteena on viestiä autopesulaan saapuville autoilijoille mm. pesulan eri pesuvaihtoehdoista sekä läheisen huoltoaseman palveluista. LED -näyttö on sijoitettu että mahdollisimman moni pihaan ajava näkee näytöllä olevan viestin. Mainosnäytön koko valikoitui asennuskohteen sekä asiakkaan tavoitteiden mukaisesti. Korkeus on optimoitu niin että, mahdollisimman moni pesuun jonottava näkee mainokset ja pesulan ohjeistukset.

Autoja voi olla ruuhkaisimpina hetkinä jonoksi asti. Tällöin pesuun jonottavat autoilijat katselevat näytöltä ohjeistuksia tai mainoksia. Oikealla viestillä saadaan asiakas vielä kurvaamaan huoltamolle esim. hakemaan tuulilasin pesunestettä ja hyödyntämään muita palveluita.

Yrittäjä Janne Jokinen kertoo, että hankinnasta on ollut näkyvää hyötyä. Näytön tultua myynti on kasvanut huoltoasemalla.

Hankinnan taustalla on tavoittaa pesulaan jonottavat sekä kauppakeskuksen pihaan kaartavat autoilijat tehokkaasti.

…Mainosnäyttö oli herättänyt ohiajavien autoilijoiden huomion ja samana päivänä pehmikset oli myyty loppuun. Oikealla viestillä, oikeaan aikaan on iso vaikutus.

– Janne Jokinen, Kauppias

Janne Jokinen, Yrittäjä

Ajankohtainen mainostus kiinnostaa

Ajanhermolla oleminen on tärkeää mainonnassa, niin sosiaalisenmedian kuin isojen näyttöpinta-alojen parissa. Jokinen kertoo, että LED -näyttöjen käytöstä löytyy mukava tarina viime kevään ensimmäisiltä lämpimiltä päiviltä, jolloin tien varressa olevassa suuressa tienvarsinäytössä näkyi ”Meiltä pehmiksiä!” -mainosteksti pehmis -kuvan kera. Mainosnäyttö oli herättänyt ohiajavien autoilijoiden huomion ja samana päivänä pehmikset oli myyty loppuun. Oikealla viestillä, oikeaan aikaan on iso vaikutus. Ajanhermoilla on oltava koko ajan, lisää Jokinen.

Se että näytöt ja järjestelmät toimivat moitteettomasti on kiireisille huoltoaseman pitäjille tärkeää. Välillä ideoimiselle pitää löytyä aikaa arjen muiden töiden parista, koska monta asiaa on käynnissä samaan aikaan. Hetkessä tulevat mainosideat on hyvä saada nopeasti käyttöön mainostauluille. Vaihtuva mainosaineisto herättää mielenkiintoa autoilijoissa, kun on saatu tuotettua paikkaan ja aikaan osuvaa mainontaa.

Onnistuneesti seinälle

Janne Jokinen kommentoi Jidokan kanssa tehtyä yhteistyötä seuraavasti, isoista tauluista (aikaisemmat LED -näytöt Äijä & Neste) on jäänyt todella hyvät kokemukset Jidokan kanssa, sen takia hankittiin uusikin Jidokan kautta. Asiakaspalveluviesteihin ja kysymyksiin saatu vastaukset nopeasti.

Viimeisimpänä lisänä tullut pesulan näyttö on näyttävä ja toiminut hyvin. Tämän lisäksi kaikki LED näytön valmistelua varten tehdyt työt ovat sujuneet aikataulussa, joka on meille tärkeää, kun tietää keneen voi luottaa mainosnäyttöasioissa.

Projektin tiedot

TOTEUTUSPÄIVÄ

12/2019

KOKO

3,93 m2

NÄYTÖN STRATEGISET MITAT

2,40 x 1,64 metriä

TARKKUUS

P6

PIKSELIEN MÄÄRÄ

384 x 256 pikseliä

KIINNITYSRATKAISU

Kiinnitys suoraan seinään

Jidokalta löytyy valikoimasta monenlaisia välineitä viestintään, tilan ja tarpeen mukaisesti:

Kuvat toteutuksesta:

Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä!

Tarvitsetko lisätietoja tai onko mielessäsi kysymyksiä näytöistä? Jätä yhteystietosi niin palaamme sinulle mahdollisimman pian.