Verkkokauppa kivijalkamyymälän tukena
Asiakas valitsee tarkkaan missä liikkessä käyttää rahansa – jos kauppa ei osaa luoda hyvää asiakaskokemusta, sisältäen laadukasta e-commerce vaihtoehtoa, asiakas vie lopulta rahansa muualle. Tarjoamme asiakkaille uutta, mutta silti tavan jota jokainen osaa käyttää, näin laajentaen myyntimahdollisuuksien määrää. Samalla asiakkaille tarjotaan teknisiä toteutuksia, joita jokainen osaa jo intuitiivisesti käyttää.
Onko tästä oikeasti hyötyä kaupassani?
Tampereella sijaitseva, Vaateliike Aukia, on Suomessa ensimmäisiä online & in-store -myyntiä tarjoavia liikkeitä, missä asiakas pääsee tutustumaan liikkeen sisällä verkkokaupan sisältöön ja halutessaan tekemään jopa tilauksia kosketusnäyttöä hyödyntäen.
Kosketusnäytöllä asiakas voi ostaa niin kivijalkamyymälästä kuin verkkokaupasta vaatteita, maksaa turvallisesti ja saada loput ostokset kotiovellensa. Kosketusnäyttöjä sijoitetaan lähelle palvelutiskiä, kassaa tai sovituskoppeja. Henkilökunnan on helppoa avustaa kosketusnäytön avulla ostoksissa tai valikoiman selaamisessa.
Timo Aukia kertoi, kuinka Jättitabletti on parantanut palvelua
Jättitabletti sovitusalueen sisäänkäynnin luona on herättänyt mukavasti huomiota myymälässä ja tuonut verkkokaupan valikoiman osaksi asiakkaan palvelukokemusta myymälässä.
Myyjät ovat pystyneet palvelemaan asiakkaita entistä paremmin. Kokojen saatavuus ja muista myymälöistä saatavilla olevat erilaiset värivaihtoehdot on pystytty tarkistamaan heti ja eri vaihtoehdot esittelemään isolla ruudulla aiempaa paremmin.
Myyjille ja asiakkaille jättitabletin kosketuskäyttöliittymä on helppokäyttöinen ja lähellä kriittisintä palvelutilannetta oleva tapa tuoda lisää sisältöä myynnin sekä ostotapahtuman tueksi.
Kosketusnäytöistä on myös monenlaista muutakin käyttöä. Intersport Koskikeskus -urheiluliikkeessä kosketusnäyttöä käytetään Intersport Clubiin rekisteröitymisessä, sekä asiakkaiden palvelu ja opastus käytössä. Monipuolinen käyttökokemus parantaa palvelua ja mukautuu nopeasti muuttuviin tilanteisiin.
Kosketusnäyttöjen kokoluokille on omat kohteensa
Kuten esimerkeistä huomataan, eri kokoiset yritykset hyötyvät kosketusnäyttö teknologiasta kaupoissa. Mutta kaikkiin kohteisiin ei sovi samankokoinen kosketusnäyttö. Asioita pitää miettiä asiakasnäkökulmasta, jolloin lähdetään kysymyksestä: minkälaista ostokokemusta ihmiset etsivät?
Jos kauppa haluaa luoda monikäyttöisen ostosympäristön, kosketusnäytöt tarjoavat mahdollisuuden asiakkaille valita verkkokauppa vaihtoehdon, kun he ovat jo kaupassasi sisällä. Tämä voi auttaa myynnissä ”ei varastossa” tuotteiden kanssa, jolloin asiakas voi varata tuotteen itselleen liikkeessä itsenäisesti. Alennat riskiä mahdollisen myynnin menettämiseen, jos tuotetta ei ole varastossasi. Kaupan tarjotessa eri vaihtoehtoja lähetykselle mm. nouto, toimitus kotiin tai toimistoon, saadaan aikaan todella kattava verkosto, joka ulottuu aina kotiin asti.
Kaikki eivät tarvitse suurinta kosketusnäyttöä. Ne voivat olla kalliita investointeja kaupalle ja pienille yrittäjille. Kosketusnäyttöjä löytyy Digital Signage käyttöön tabletti koosta, aina isoihin yli 70 tuumaisiin.
Yrittäjän mielikuvitus ja käyttömahdollisuudet ovat myös tärkeässä roolissa: Interaktiiviset nettisivut, kuvat, houkutustekstit ja vaihtuvat tarjoukset/promootiot – näin liikkeet saavat enemmän rahoilleen vastinetta, samalla kun asiakkaat saavat kivijalkamyymälä uudenlaisen teknologia kokemuksen.
Vaihtoehtoja on monia, mutta mikä olisi minulle paras?
Kosketusnäytöllistä Digital Signage ratkaisua etsiessä kannattaa miettiä hartaasti mitä teknologialta haluaa saada irti. Itseltä on hyvä kysyä seuraavat kysymykset:
Nyt on aika toimia, sillä kilpailevat yritykset miettivät jo kosketusnäytöllisiä ratkaisuja!