Millä tavoin voit käyttää digital signage -teknologiaa yrityksessäsi?

Onneksi olkoon, olet harkitsemassa Digital Signage -näyttöä juuri ajattelemaasi käyttötarkoitukseen. Etkö olekaan varma mitä kaikkea on mahdollista tehdä juuri sinun alallasi. Jidokalta saat vinkkien lisäksi niin laitteet kuin ohjelmistot ideasi toteuttamiseen!

Osa listasta voi olla jo sinulle tuttuja tai unohduksiin jääneitä nostoja. Inspiraation lähteenä ovat toimineet ulkomaalaiset lähteet, sekä Jidokalaisten omat kokemukset ja asiakkaiden toiveet – lisätietoa näistä löydät asiakastarinoistamme.

KAIKKI TOIMIALAT

1. Päivän tai viikon mietelause. Mikä olisikaan parempaa kuin tehostaa työpaikkaa päivän mietelauseilla. Käteviä lähteitä lauseille löydät Googlesta ja Goodreadsistä, jotka voit muokata ne kuviksi esimerkiksi Canvan avulla.
2. Ohjausta ja neuvontaa.
3. Kartta toimitiloistasi. Voit lisätä karttaan eri elementtejä esimerkiksi paikantamaan vapaat työpisteet.
4. Aukioloajat.
5. Tulevat juhlapyhät, jotka vaikuttavat toimistosi aukioloaikoihin.
6. Paikalliset säätiedot. Hei, jos et tiedä mistä keskustella, voit aina jutella säästä!
7. Arvostelut yrityksestä / asiakastarinat.
8. Lehdistötiedotteet, kun yrityksesi mainitaan uutisissa tai artikkeleissa.
9. Oman yrityksen mainokset, joilla viestit, vaikutat, kerrot tarinoita ja vahvistat brändiäsi.

SISÄINEN VIESTINTÄ

10. Motivaatiojulisteet – voit palata aikaan ennen ”meemejä” motivational julisteilla! https://www.pexels.com/photo/office-poster-quote-success-8865/
11. Inspiraationalliset lausahdukset – kuten Sampo Pankin legendaarinen: ”Ei virhe vaan ominaisuus.”
12. Muistutukset.
13. Tiedotteet.
14. Tulossa olevat tapahtumat – kesäjuhlat, elokuvakerhon kokoontumiset, jne.
15. Syntymäpäivätoivotukset.
16. Firman merkkipylväät – voit esimerkiksi järjestää virtuaalisen ilotulituksen aina ison tilauksen varmistuttua. Ympäristö kiittää ja toimisto juhlii!
17. Yrityksen nippelitietoja.
18. Vuosipäiviä – yrityksen vuosipäivä, tuotelanseeraus, ensimmäinen myynti, jne.
19. Työntekijän esittely ja nosto.
20. Työtekijöiden saavutuksia – juoksitko maratonin, nousitko Everestille, veitkö roskat? Eikun naama näkyviin ja isosti!
21. Metriikkaa yrityksen toiminnasta reaaliajassa.
22. Yrityksen sosiaalisen median tietoja – jaa tietoa yrityksen sisällä, mistä sosiaalisessa mediassa poristaan.
23. Kilpailijoiden tekemiset – pidä työntekijäsi ajan tasalla myös kilpailijoiden tekemisten suhteen.
24. Yritys- tai toimialakohtainen #risuaita feed.
25. Tiimikuva – hyvä me ja meidän joukkue! Vahvista hyvää yrityshenkeäsi näyttämällä kuvia tiimisi jäsenistä, niin töissä kuin niiden ulkopuoleltakin.
26. RSS feed tai netin tekstiTV oman alan uutisista, selkeästi ja nopeasti luettuna ilman ylimääräisiä.

TERVEYDEN HUOLTO

27. Terveys- ja hyvinvointivinkkejä.
28. Terveysalan uutiset.
29. Henkilökuntaesittelyt – esittele henkilökunta asiakkaille jo ennen vastaanottoa, lisää luottamusta ja kohenna asiakaskokemusta.
30. Terveysalan mainokset.
31. Tarkemmat tiedot toimenpiteistä – viesti asiakkaille, mitä toimenpiteet sisältävät jo heidän odotellessa vuoroaan.
32. Ennen ja jälkeen kuvat.
33. Odotusajat – odottavan aika on pitkä, joten helpota asiakkaiden elämää antamalla arvio odotuksesta.

KAUPAN ALA

34. Tuotetiedot – kerro tarkemmin tuotteista, joita myyt.
35. Tulevat alennusmyynnit – alennukset ja prosentit kiinnostavat kaikkia, ja saavat asiakkaat palaamaan ostoksille tulevaisuudessa.
36. Trendit – onko tiedossa joitakin uusi trendejä? Kuvat ja videot kertovat eniten!
37. Tyylivinkkejä – yhdistele tuotteitasi ja tee lisämyyntiä.
38. Muotinäytös – näytä muotinäytösten parhaita paloja, joissa merkkisi on mukana.
39. Esittele suunnittelijat – nosta esiin henkilöhahmot, historiat ja tuo heidän tarinansa esille.
40. Tee näyttökohtainen tarjous – ”Ota kuva, julkaise Instagramissa ja näytä kassalla. Saat 10% kerta alennuksen yhdestä tuotteesta!”
41. Tuo verkkokauppa myymälään – palvelusi paranee, kun myyjäsi voivat käyttää verkkokauppaa apunaan ja tilata puuttuvat tuotteet suoraan kauppaan. Tuotevalikoimasi on laaja, tällä tavalla saat lisämyyntiä ja asiakkaat palaamaan liikkeeseesi.

KAMPAAMOT JA PARTURIT

42. Palvelut ja tuotteet.
43. Tuotedemot – näytä tuotteista ja niiden käytöstä esittelyvideoita.
44. Kuvia parhaista töistäsi – otat näitä jo somea varten, joten helppoa toteuttaa ja hyvä tapa näyttää osaamistasi paikan päällä.
45. Esittele työntekijäsi ja heidän työnsä.
46. Tuotevinkit ja -suositukset.
47. Ehdotukset hiusten muotoiluun – tarjoa ilmaisia vinkkejä asiakkaille, tuoden uusia trendejä ja ideoita kotiin vietäväksi.
48. Hiustenhoitovinkkejä – auta asiakkaitasi parantamaan hiustenlaatuaan. Palvele asiakasta, palvele sinua.
49. Asiakkaiden somekuvat – luo hashtag ja tuo asiakkaidesi onnistuneet kampaukset netistä liikkeeseen lisäämään asiakasluottamusta.
Jos tuntuu että kampaamoosi ei mahdu näyttöä, se voidaan helposti piilottaa esim. magic mirroriksi.

RAVINTOLAT

50. Ravintolan menut – vaihda nopeasti ruokalistat ja julkaise kausimenut.
51. Houkuttelevat ruokakuvat annoksista.
52. Instagram call-to-action (CTA) – rohkaise asiakkaitasi jakamaan kuvat annoksistaan someen ravintolan omalla hastagillä.
53. Instagram hashtag feed jaetuista annoksista.
54. Ruuan valmistusvideot.
55. Kokit esille! – kuka keittiössä häärää? Tuo henkilökuntaasi asiakkaiden tietoisuuteen.
56. Ketjun muut ravintolat – kerro, missä muualla saman ketjun ravintolat sijaitsevat.
57. Annoksien ravintoarvotiedot.
58. Tietoja allergeeneistä – kerro, jos ruuassasi on jotakin yleisimpiä allergeenejä, ja missä ruoissa niitä ei ole.
59. Nosta esille tiettyjä tuotteita/ruokia – korosta esimerkiksi erikoisruokavalioihin soveliaita tuotteita.

HOTELLIT

60. Hotellin baarin tiedot.
61. Hotellin ravintolan tiedot.
62. Hotellin uima-altaan tiedot.
63. Lisätietoa hotellin muista palveluista.
64. Tietoja lähistön nähtävyyksistä.
65. Ohjeet sisään- ja uloskirjautumiseen.
66. Hotellin säännöt.
67. Tulevat tapahtumat.
68. Erikoistapahtumat – kun haluat viestiä hotellissa tapahtuvien messujen ja muiden tapahtumien kävijöille tärkeitä tietoja.
69. Lentokenttäkuljetukset ja joukkoliikennetiedot.
70. Hotellin läheisyydessä olevat tapahtumat.
71. Yhteistyökumppanien tiedot ja mainokset.

KIINTEISTÖNVÄLITYS

72. Vapaana olevat kiinteistöt/asunnot.
73. Asunnonvälittäjät – esittele henkilöstösi: ketkä myyvät ja miltä pohjalta.
74. Mainosta yrityksesi palveluita – kerro syy, miksi myydä juuri Teidän kautta!
75. Asuntoesittelyt –milloin ja missä on asuntoesittelyitä.
76. Alan uutiset – mitä tällä hetkellä tapahtuu alalla? Miten hinnat käyttäytyvät? Kannattaako nyt myydä, vai ostaa? Voit hyödyntää myös RSS-syötettä.
77. Tarjoa virtuaalisia esittelykierroksia – VR- tai 360-palvelut mahdollistavat todentuntuisen asuntokierroksen.

OPETUSYMPÄRISTÖ

78. Turvallisuus ja hätätiedotukset – turvallisuus on lapsien ja nuorten kanssa tärkeää. Mitkä ovat koulun käytännöt ja mistä saat apua hätätilanteissa? Muista laatia erillinen hätäviesti.
79. Opettajien ja työntekijöiden esilletuominen.
80. Oppilaiden saavutusten esitteleminen.
81. Koulun tulevat tapahtumat.
82. Lukujärjestykset – missä se luento nyt olikaan ja missä kyseinen tila sijaitsee?
83. Opintoryhmät – missä ne järjestetään ja mihin aikaan.
84. Lisäpalvelut opintoympäristössä – missä kirjasto sijaitsee? Mitä muita palveluita koulun alueelta tai lähistöltä löytyy?
85. Rakennustyöt – poikkeusolosuhteet aiheuttavat aina päänvaivaa, jolloin niistä on hyvä viestiä ajoissa ennakkoon ja hyvin niiden aikana.
86. Uutisvirta – näytä opiskelijoille koulusta ja sen oppilaista julkaistuja uutisia.
87. Tärkeät päivämäärät – koulumaailmassakin puskevat jos jonkinmoiset deadlinet päälle. Niitä on niin opettajilla kuin oppilaillakin.
88. Promootiomateriaalit mahdollisille uusille oppilaille.
89. Tietoa alumniopiskelijoista.
90. Tietoja koulusta.
91. Avoimet työpaikat.
92. Tiedotusta koulun palveluista – netissä on nykyään tarjolla useita eri palveluita oppilaiden hyödynnettäväksi. Varmista, että oppilaat löytävät ne.

KUNTOKESKUKSET

93. Vinkkejä kunnossa pysymiseen.
94. Päivän sali/venyttelyliike.
95. Lisäpalveluiden mainostaminen – personal trainer, hierontaa, ravinto-ohjelmia. Lisäpalvelut saavat arvostamaan kuntosaliasi entistä enemmän.
96. Säännöt ja etiketti – Salietiketti saattaa unohtua nopeasti, jos se on vain osa tervetuloesitettä. Muistuttamalla kaikkia säännöistä sujuu käynti kaikkien kannalta paremmin ja parantaa asiakaskokemusta.
97. Ohjelmien aikataulut – salilla on usein ryhmäliikuntoja ja tapahtumia, mistä on hyvä viestiä kävijöille.
98. Fitspiration ja motivointi – motivoi asiakkaitasi voimalauseilla ja inspiraationallisilla kuvilla.
99. Tuotepromootiot – mainosta myytäviä tuotteita ja tee lisämyyntiä.

PANKIT

100. Rahoitusvinkit.
101. Mainosta tuotteita ja palveluita – kerro asiakkaille, mitä palveluita tarjoatte.
102. Valuutanvaihto – mitä teiltä saa vaihdettua? Mitkä ovat päivän kurssit?
103. Rahoitusalan ja talousuutiset – RSS, uutiset tai sosiaalinen media feed näkyviin. Ole ajanmukainen.

VAPAA-AIKA

105. Juhlapyhien toivotuksia.
106. Tunnelman luominen – laita loputon takkatuli tai esimerkiksi metsän äänet luomaan tunnelmaa ja rentouttamaan aulabaarissa istuvia.
107. Live stream – esittele hiihtokeskuksen lasketteluolosuhteet tai seuraa eläinkunnan elämää WWF:n luontolivestä. https://wwf.fi/ajankohtaista/?category=luontolive
108. Kisakatsomo – laita pelit pyörimään ja kasvata asiakasvirtaa.

Tuleeko mieleen muita ideoita, missä voisit käyttää digital signage -teknologiaa?
Vinkkaa meille ja lisäämme sen listaan!

digital signage